Postup fiskalizácie - LIPMED s. r. o.

Prejsť na obsah

Hlavná ponuka:

Postup fiskalizácie

Súhrn povinností pre podnikateľov > Fiskalizácia



Ako zistím, či je moja pokladnica v súlade s fiskálnym zákonom?


To, či Vaša pokladnica je „fiskálna“, to znamená, či je v súlade s fiskálnym zákonom, môžete zistiť 3 spôsobmi:


Od servisnej organizácie, resp. od dodávateľa Vašej pokladnice (zoznam všetkých servisných organizácií je na stránke Daňového riaditeľstva SR http://www.drsr.sk/drsr/slovak/rss/erp.html)

Podľa certifikátu k Vašej pokladnici. Ak je na ňom uvedené, že je vydaný podľa zákona č. 289/2008 Z.z., Vaša pokladnica je v súlade s fiskálnym zákonom. Ak je však na certifikáte uvedené, že je vydaný podľa vyhlášky č. 55/1994 Z. z., Vaša pokladnica nie je fiskálna a je potrebné ju buď upraviť (upgradovať), alebo si zakúpiť novú, fiskálnu pokladnicu. Bez tejto úpravy môžete takúto pokladnicu používať len do 31.12.2011.

Podľa daňovej plomby na pokladnici. Pokladnice, ktoré sú v súlade so zákonom, sú označené daňovou plombou na pokladnici. Touto plombou označuje pokladnicu servisný technik pri jej uvedení do prevádzky. Fiskálne pokladnice Euro od slovenského výrobcu, firmy Elcom, sú zároveň označené na viditeľnom mieste holografickou nálepkou s nápisom „MODEL F“. Nálepkou je označený aj nový certifikát k pokladnici pre potvrdenie jej súladu so zákonom č. 289/2008 Z. z.


ÁNO
moja pokladnica je v súlade s fiskálnym zákonom.
Nieje potrebná žiadna úprava a Vašu pokladnicu môžete používať aj po 1. 1. 2012.


NIE
moja pokladnica nie je v súlade s fiskálnym zákonom


Čo v prípade, ak Vaša pokladnica nie je v súlade s fiskálnym zákonom?

Ak sa model Vašej pokladnice nachádza v zozname certifikovaných fiskálnych pokladníc na internetovej stránke certifikačných organizácií EVPÚ Nová Dubnica alebo TÜV SÜD Slovakia s.r.o., v tom prípade nepotrebujete kupovať novú pokladnicu, pretože Vašu pokladnicu je možné upraviť (upgradovať) na fiskálnu verziu.

• EVPÚ Nová Dubnica
    -
Zoznam certifikovaných fiskálnych pokladníc:

EURO-50 CASH
EURO-50T MINI, EURO-50TE MINI
EURO-100T
EURO-150 FLEXY
EURO-200TX, EURO-200TE
EURO-500TX HANDY, EURO-500TE HANDY
EURO-1000T
EURO-2000T ALPHA, EURO-2000TE ALPHA
EURO-2100, EURO-2100TE
EURO-2500TX
POS 4000


    -
Zoznam certifikovaných fiskálnych tlačiarní

MINI EFOX
ELCOM - 500FP
EFOX - T - ELCOM LK -T20 FP
EFOX - T - EPSON TM-T88 FP
EFOX - T - BIXOLON SRP -350 FP
EFOX - M - ELCOM LK - D30 FP
EFOX - M - EPSON  TM-U220 FP
EFOX - M - BIXOLON SRP-275 FP


• TÜV SÜD Slovakia s.r.o.
    -
Zoznam certifikovaných fiskálnych pokladníc

Ak sa pokladnica v žiadnom z týchto zoznamov nenachádza, je potrebné zakúpiť si novú pokladnicu, ktorá spĺňa požiadavky zákona.


Moja pokladnica    JE
v zozname certifikovaných fiskálnych pokladníc

Moja pokladnica    NIE JE
v zozname certifikovaných fiskálnych pokladníc

Moja pokladnica je v zozname certifikovaných fiskálnych pokladníc. Ako prebieha úprava - upgrade pokladníc na fiskálnu verziu?


Úpravu pokladnice je oprávnená vykonať len autorizovaná servisná organizácia, ktorá má zmluvu s výrobcom elektronických registračných pokladníc a je zapísaná v registri Daňového riaditeľstva Slovenskej republiky.

Upgrade pokladníc na fiskálnu verziu je servisný zásah trvajúci cca 90 minút, pri ktorom servisný technik urobí dennú uzávierku, vynuluje grandtotály a zapíše tento servisný zásah do pôvodnej pokladničnej knihy. Následne servisný technik osadí pokladnicu modulom fiskálnej pamäte a urobí ďalšie drobné hardvérové úpravy. Vy medzitým zájdete na Daňový úrad so starou pokladničnou knihou, s novým certifikátom a novou pokladničnou knihou (s vyplnenou prednou stranou) a upozorníte pracovníka DÚ, že sa jedná o úpravu-upgrade pokladnice. Na DÚ dôjde k vyradeniu starej pokladničnej knihy a zápisu pôvodného, resp. nového DKP-daňového kódu pokladnice (rozhodne DÚ) do novej pokladničnej knihy. Po návrate z DÚ Vám servisný technik obnoví dáta v pokladnici, nastaví horné textové logo s aktuálnym DKP a spustí fiskalizáciu.

Odporúčame Vám kontaktovať autorizované servisné stredisko čo najskôr a zabezpečiť si fiskálnu úpravu svojho pokladničného riešenia včas. Predídete tak zbytočnému stresu koncom roka 2011, kedy servisné organizácie očakávajú nápor a pravdepodobne aj dlhé čakacie doby pri objednávaní termínov servisného zásahu.

Moja pokladnica nie je v zozname certifikovaných fiskálnych pokladníc. Ako mám postupovať pri zakúpení novej fiskálnej pokladnice?

Ak Vaša pokladnica nespĺňa požiadavky fiskálneho zákona a nie je možné ju upraviť, je potrebné, aby ste si zakúpili novú fiskálnu pokladnicu. Všetky pokladnice Euro požiadavky fiskálneho zákona spĺňajú, takže problémy s nimi a pokuty z jeho nedodržania Vám nehrozia. Čo treba zvážiť pred kúpou pokladnice?

Prvým krokom je kontaktovanie, ideálne osobná návšteva najbližšej servisnej organizácie. Tam Vám odborníci poradia a pomôžu vybrať to najvhodnejšie fiskálne pokladničné riešenie pre potreby Vášho podnikania. Zo sortimentu spoločnosti ELCOM si môžete vybrať riešenie presne podľa svojich potrieb z 9 modelov fiskálnych registračných pokladníc Euro alebo 8 modelov fiskálnych tlačiarní. Po zakúpení fiskálnej pokladnice a pokladničnej knihy Vám servisný technik túto pokladničnú knihu potvrdí. Vy zájdete na Daňový úrad so starou pokladničnou knihou, s novým certifikátom a novou pokladničnou knihou (s vyplnenou prednou stranou). Na DÚ dôjde k vyradeniu starej pokladničnej knihy a zápisu nového DKP - daňového kódu pokladnice do novej pokladničnej knihy. Následne Vám servisný technik nastaví horné textové logo s novým DKP, zaplombuje ju pokladničnou daňovou plombou a uvedie pokladnicu do prevádzky. Po týchto krokoch je Vaša pokladnica pripravená na používanie.

Odporúčame Vám kontaktovať autorizované servisné stredisko čo najskôr a zabezpečiť si úpravu svojho pokladničného riešenia v súlade so zákonom včas. Predídete tak zbytočnému stresu koncom roka 2011, kedy servisné organizácie očakávajú nápor a pravdepodobne aj dlhé čakacie doby pri objednávaní termínov servisného zásahu.

Návrat na obsah | Návrat do hlavnej ponuky